keskiviikko 24. kesäkuuta 2015

Hopeakorviksia

Kevään aikana minulta on tilattu muutamat hopeiset korvakorut, jotka olen innolla päässyt toteuttamaan koululla omina töinäni. Ylimmäiset korut ovat nimeltään 'Lintuset'. Idea niihin tuli, kun olin koulupäivän jälkeen kävelemässä kuorotreeneihin kirkkopuiston ohi. Katselin ruohikolla hyppelehtiviä varpusia ja huomasin, miten hauskan muotoinen niiden vartalo on suoraan takaa katsottuna. Tästä sitten lähdin luonnostelemaan ja lopputuloksen näet alla. Hieman väriä koruihin antavat kauniisti kimmeltävät Swarovski-lasihelmet.

Lintuset -korvakorut, 925 hopeaa, lasihelmiä

Lintuset sinisillä helmillä. Nämä kappaleet MYYTÄVÄNÄ!

 Eräs hyvä ystäväni oli löytänyt netistä hauskan näköiset korvakorut ja tilasi itselleen saman tyyliset. Minun versioissani on oikeista oksista valetuilla hopeaoksilla istuvat pienet linnut. Loppujen lopuksi olen itsekin melko tyytyväinen lopputulokseen. Niistä tuli aika hauskat! Ja näyttävät myös korvissa todella hyvältä.

'Tulkut'





Muotoiluinstituutin joulumyyjäisissä eräs rouva tuli juttelemaan, että on kovasti etsiskellyt sienen muotoisia korvakoruja, mutta ei kuitenkaan ollut löytänyt sellaisia ja menin sitten lupaamaan, että voisin hänelle sellaiset tehdä. Samalla valoin useammat kappaleet, joten niitä minulla on vielä kahdet myynnissä.

Sienikorvikset; MYYNNISSÄ x2

Olin aiemmin tehnyt vanhojen hopealusikoiden lusikkaosista korut, joten lusikoiden varret olivat jääneet käyttämättä. Lusikoissa oli kauniit ruusukoristelut, joiden halusin näkyvän. Alla olevien korvisten toteutus oli siis hyvin yksinkertaista. Juotin taakse tapit, porasin reiät, johon kiinnitin lasihelmet, hieman viimeistelyä ja voilá!

Lusikan varsi -korvikset

Mikäli kiinnostuit joistakin koruista, voit ottaa minuun yhteyttä sähköpostitse; liisi.ensola@gmail.com.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti